Kaj je to pristajalna stran?

Picture of Primož Kostanjevec
Primož Kostanjevec
Kaj je to pristajalna stran - papirnato letalo in tarča

Pristajalna stran je v digitalnem marketingu samostojna spletna stran, narejena posebej za marketinško ali oglaševalsko kampanjo. Na njej obiskovalec »pristane«, potem ko klikne povezavo v e-poštnem sporočilu ali na oglas iz Googla, YouTuba, Facebooka…

Za razliko od klasičnih strani, ki imajo navadno več ciljev in spodbujajo obiskovalca k raziskovanju, imajo pristajalne strani samo en, točno določen cilj, ki je v digitalnem marketingu poznan kot “poziv k dejanju” (ang. call to action oz. CTA).

Zaradi te specifične osredotočenosti na točno določen cilj so pristajalne strani najboljša možnost za povečanje stopnje konverzij marketinških kampanj in znižanje stroškov pridobivanja novih leadov ali prodaje.

Diagram prikazuje primer, kako lahko pristajalno stran vključimo v prodajni lijak:

Kaj je pristajalna stran - prodajni lijak
Prodajni lijak s pristajalno stranjo

Kot vidimo, je v tem prodajnem lijaku pristajalna stran tista, na kateri potencialne stranke pristanejo potem ko na vrhu lijaka kliknejo povezavo v oglasu, e-pošti ali kjerkoli drugje na spletu. Pristajalna stran je kot nekakšna skrivna sestavina, ki obiskovalca spremeni v kupca ali lead. Na njej se zgodi konverzija (na primer nakup, prijava ali registracija).

Ali ne more biti katerakoli stran pristajalna stran?

Tehnično, lahko. Izraz pristajalna stran se npr. v Google Ads in Google Analytics uporablja za vsako stran, na kateri pristane obiskovalec. Vendar niso vse pristajalne strani enake. V digitalnem marketingu se izraz “pristajalna stran” uporablja za opis strani, specifične za oglaševalsko akcijo, z enim samim pozivom k dejanju in brez navigacije po spletnem mestu.

Ključna razlika – domača stran in pristajalna stran

Spodaj imamo domačo stran in pristajalno stran, postavljeni eno poleg druge. Vidite, kako ima domača stran ogromno povezav, pristajalna stran pa le eno? To je tipičen primer ciljne usmeritve in ključen razlog učinkovitosti pristajalnih strani.

Kaj je pristajalna stran - primerjava z domačo stranjo
Primerjava domače strani in pristajalne strani

Medtem ko ima domača stran številne moteče dejavnike je pristajalna stran super osredotočena. Manj povezav na vaši pristajalni strani poveča konverzije, saj je manj distrakcij in elementov na katere lahko obiskovalec klikne in bi ga zamotile oz. odvrnile od poziva k dejanju. Zato v marketingu za doseganje ciljev navadno uporabljamo namensko pristajalno stran.

Domača stran seveda izgleda čudovito. Prikazuje blagovno znamko, obiskovalcem omogoča raziskovanje različnih izdelkov, ponuja dodatne informacije o podjetju in njegovih vrednotah… Od tu lahko gre obiskovalec kamorkoli – prebere blog prispevek, prebrska po storitvah, pregleda pogoje poslovanja…

Vendar ni nujno, da bo opravil nakup. In to je bistvo!

Pristajalna stran ima v tem primeru popolnoma drugačen cilj. V kombinaciji z odličnimi oglasi, ki promovirajo en sam izdelek, obiskovalca spremeni v kupca. To je moč pristajalnih strani!

Želiš prejemati podobne vsebine v svoj e-poštni nabiralnik?

Pošiljali ti bomo samo uporabne nasvete in vsebine. Obljubimo.

Vrste pristajalnih strani

Na spletu boste zasledili veliko različic pristajalnih strani, odvisno od posebnosti podjetja. Na splošno pa obstajata zgolj dve vrsti pristajalnih strani (opredeljeni glede na cilj):

Pristajalne strani za pridobivanje novih leadov (ang. “lead gen” ali “lead capture”): Uporabljajo kontaktni obrazec kot poziv k dejanju. Ta obrazec skoraj vedno zbira podatke o potencialnih strankah, kot so imena in e-poštni naslovi obiskovalcev.

B2B tržniki in podjetja, ki prodajajo specifične izdelke in storitve z izjemno visoko dodano vrednostjo, uporabljajo to vrsto pristajalne strani za generiranje seznama potencialnih strank. Občasno v zameno za kontaktne podatke ponudijo kaj brezplačnega, na primer e-knjigo ali spletni seminar. Spletne trgovine lahko npr. te strani uporabljajo za generiranje seznamov v zameno za brezplačno dostavo ali posebne ponudbe.

Pristajalne strani na klik: Pogosto jih uporabljajo spletne trgovine in SaaS podjetja (programska oprema kot storitev). Ta vrsta pristajalnih strani je namenjena neposredni prodaji. Običajno imajo preprost gumb za poziv k dejanju, s katerim obiskovalec prične nakup ali dokonča transakcijo.

Usmerjanje prometa na pristajalno stran

Da bo pristajalna stran delovala je potrebno v prodajni lijak pripeljati dovolj prometa (obiskovalcev). Možnosti za to je veliko. Poglejmo nekaj najpogosteje uporabljenih.

Oglasi med rezultati iskanja

Večina spletnih iskalnikov vključuje plačano oglaševanje. Za razliko od drugih rezultatov na strani iskanja, oglase plačate in jih pripravite sami (oz. vaša marketinška služba). Ko ustvarite oglas, lahko izberete, kam bo povezava vodila vašega obiskovalca. Seveda, lahko se odločite, da jih pošljete na svojo domačo stran. Vendar, kot smo v prispevku že ugotovili, je veliko bolje ustvariti samostojno pristajalno stran, ki se ujema z besedilom vašega oglasa in ponuja jasen poziv k dejanju.

Oglasi na socialnih omrežjih

Prikazovanje oglasov na družbenih medijih, kot so Facebook, Instagram, Twitter ali LinkedIn, je odličen način za ciljanje na ljudi in skupnosti, ki jih bo vaša blagovna znamka še posebej zanimala.

Namesto, da oglas prikazujete naključnim ljudem, lahko točno določite ciljno skupino, ki bi jo vaš izdelek ali storitev utegnil zanimati, glede na interese, ki jih imajo shranjene v svojem profilu. Lepota tega je v tem, da se lahko povežete s strankami, preden začnejo iskati vaš izdelek – ali preden ga želijo!

Poleg naprednih funkcij ciljanja ima vsak družabni kanal svoje značilnosti. Instagram, na primer, dobro deluje za izdelke in znamke življenjskega sloga z močno vizualno privlačnostjo. Po drugi strani B2B oglaševalci raje uporabljajo LinkedIn, da dosežejo strokovnjake, ki delajo v določenih panogah.

E-mail marketing

E-mail marketinga se drži sloves najučinkovitejšega tržnega kanala zaradi ogromnega dosega (in nizkih stroškov) v primerjavi z drugimi platformami.

Kombinacijo e-pošte in pristajalnih strani je mogoče uporabiti tako za negovanje obstoječih odnosov s strankami kot za pridobivanje novih. Po sestavi seznama stikov vam skrbno oblikovana e-pošta omogoča, da pritegnete bralce s svojo ponudbo, medtem ko pristajalna stran obiskovalce usmeri k pozivu k dejanju.

Organski iskalni promet

Izraz »organski promet« se nanaša na vse obiskovalce, ki prihajajo iz neplačanega vira, kot so rezultati iskanja v Googlu ali Bingu (SERP) – brez plačljivih oglasov. Mimogrede, če vaše spletne strani nikjer med rezultati iskanja na Googlu, poglejte prispevek Zakaj me ni na Googlu – 7 razlogov z rešitvami. Z ustvarjanjem privlačne vsebine na vašem spletnem mestu ali pristajalnih straneh lahko zagotovite, da se vaše strani pogosteje pojavljajo med rezultati iskanja. Višje kot je vaša stran uvrščena, več prometa bo imela.

Imate vprašanje ali potrebujete pomoč? Z veseljem vam pomagamo.

Picture of Primož Kostanjevec
Primož Kostanjevec
Primož je kreativec in multimedijski navdušenec z dolgoletnimi izkušnjami na področju grafike in dizajna, oblikovanja za splet ter razvoja in optimizacije spletnih strani in trgovin. Je tudi ustanovitelj in idejni oče digitalne agencije Artbeat.

Imate vprašanje?

Prvi korak morate narediti sami, pri vseh ostalih vam bomo do cilja pomagali mi.

Preden greš

Naroči se na uporabne vsebine in nasvete. Saj veš, znanja ni nikoli preveč.

Tvojih osebnih podatkov ne bomo nikoli delili s tretjimi osebami. Poglej pravilnik o zasebnosti.