Kateri izdelki so primerni za prodajo na spletu?

Kateri izdelki so primerni za prodajo na spletu - ženska z mini nakupovalnim vozičkom v roki

Morda se zdi, da je odgovor preprost: “vsi”, vendar temu ni čisto tako. Verjamem, da se na tej točki marsikdo glede tega, kateri izdelki so primerni za prodajo na spletu, z mano ne strinja. Poglejmo zakaj.

Pri svojem delu se pogosto srečamo s situacijo, ko želi naročnik svoje izdelke ali storitve prodajati v spletni trgovini ob tem pa nima jasnega cilja in detajlno izdelanega načrta. V procesu načrtovanja nato ugotovimo, da njihov poslovni model, storitve in izdelki niso primerni za prodajo v spletni trgovini, ker vsak njihov projekt zahteva individualen pristop.

Res je, preko spleta je mogoče prodajati različne vrste in tipe izdelkov. V naprednih spletnih trgovinah najdemo celo kompleksne konfiguratorje, kjer izdelek z izbiro različnih možnosti popolnoma prilagodimo svojim željam. Toda kateri izdelki so dejansko primerni za prodajo na spletu?

Če torej razmišljamo v okviru koncepta spletne trgovine, kjer je ideja ta, da se celoten nakupni proces, od izbire in konfiguracije izdelka do plačila izpelje avtomatizirano, brez posredovanja človeka, se odgovor glasi nekako tako:

Preko spleta lahko prodajamo izdelke, ki imajo ob zaključku nakupa točno določeno končno ceno.

Kaj to pomeni? Trditev bo postala popolnoma jasna, če najprej pogledamo, kateri izdelki niso primerni za prodajo na spletu.

Kateri izdelki niso primerni za prodajo na spletu?

V spletni trgovini ne moremo prodajati izdelkov, ki ob zaključku nakupa nimajo določene končne cene in katerih cena je odvisna od številnih faktorjev, ki jih ni mogoče v naprej določiti in predvideti.

Takšen primer izdelka bi bila storitev, za oceno katere je potreben predhoden ogled lokacije in pogojev s strani izvajalca.

Med takšne izdelke sodijo tudi popolnoma po meri narejeni izdelki, ki zahtevajo načrtovanje, tesno sodelovanje z naročnikom in razvoj.

Skratka, izdelki, pri katerih na ceno vplivajo dejavniki, ki jih ni mogoče v naprej predvideti in pri katerih je potrebno pridobiti določene informacije, ne morejo imeti v naprej končno določene cene in zato niso primerni za neposredno prodajo preko spleta.

Posebnost so tudi izdelki, katerih prodaja preko spleta je prepovedana z zakonom, med katere med drugim sodijo tobačni izdelki.

Ali to pomeni, da takih izdelkov in storitev na spletu ne moremo ponujati?

Nikakor ne. V ponudbo spletne trgovine lahko dodamo tudi take izdelke, ob tem pa poskrbimo, da pri takih izdelkih, namesto nakupnega procesa integriramo kakšen drug način interakcije, kot je na primer možnost oddaje povpraševanja s prilagojenim kontaktnim obrazcem ali neposreden telefonski klic.

Potencialen kupec lahko tako izkaže interes za določen izdelek ali storitev, vsa ostala komunikacija med njim in ponudnikom pa nato steče individualno.

Kateri izdelki so primerni za prodajo na spletu?

To so torej izdelki, ki imajo ob zaključku nakupa točno določeno končno ceno. Lahko so fizični izdelki, storitve ali virtualni izdelki.

Prepričan sem, da so nam fizični izdelki in storitve dovolj blizu in zato o njih ni potrebno posebej razpravljati. Kaj pa virtualni izdelki? Prodaja preko spleta je odprla možnost prodaje popolnoma “novega” segmenta izdelkov. V narekovajih zato, ker lahko izpeljanke virtualnih izdelkov v taki ali drugačni obliki že nekaj let kupujemo tudi v fizičnih trgovinah. Med virtualne izdelke med drugim sodijo programi in aplikacije, glasba, filmi, spletni tečaji, članarine…

Vrste/tipi izdelkov

Za lažjo organizacijo in konfiguracijo izdelkov obstaja v spletnih trgovinah več vrst izdelkov. Vsaka vrsta izdelka omogoča določene funkcionalnosti, ki so primerne oz. potrebne za posamezen izdelek. Na ta način je mogoče konfigurirati in preko spleta prodajati širok nabor izdelkov. Poglejmo si nekaj vrst takih izdelkov in njihove posebnosti.

Preprost izdelek

Preprost izdelek je najbolj osnovna vrsta izdelka. Gre za izdelek, pri katerem kupec ne more izbirati nobenih možnosti in lastnosti tega izdelka. Izbere lahko samo količino in izdelek doda v košarico.

Nekaj primerov preprostih izdelkov:

  • računalniška miška
  • televizor
  • fotoaparat
  • pralni stroj
  • hladilnik

Variabilni izdelek

Variabilni izdelek je izdelek, kjer mora kupec, preden izdelek doda v virtualno košarico, izbrati eno ali več možnosti/lastnosti izdelka. Klasičen primer takega izdelka je npr. T-shirt majica, ki je na voljo v več barvah in več velikostih. Kupec mora izbrati barvo majice in velikost majice, šele nato lahko izdelek doda v virtualno košarico.

Variabilni izdelek je v bistvu več preprostih izdelkov združenih v en izdelek. Variabilni izdelki izboljšajo uporabniško izkušnjo in poskrbijo, da so izdelki v katalogu bolje organizirani, katalog pa tako bolj pregleden.

Variabilni izdelki omogočajo tudi dinamično končno ceno izdelka, glede na izbrano variacijo.

Nekaj primerov variabilnih izdelkov:

  • namizna lučka v več barvah
  • hlače v več velikostih
  • telefon z različnimi možnostmi velikosti pomnilnika

Rezervacija

Preko spleta lahko prodajamo tudi rezervacije, kjer kupec izbere določen dan, uro ali več dni. Za prodajo take vrste izdelkov mora biti v ozadju vzpostavljen sistem za rezervacije, ki ustreza poslovnemu modelu ponudnika – koliko je lahko rezervacij iste storitve ob istem časovnem terminu, kakšen je čas med dvema rezervacijama (čas potreben za pripravo na novi termin), omejitve rezervacij (minimalen in maksimalen časovni obseg, termini ko rezervacije niso mogoče…).

Nekaj primerov izdelkov za rezervacije:

  • najem sobe ali apartmaja
  • najem vozila
  • najem igrišča za tenis
  • termin za svetovanje pri strokovnjaku

Članstvo in naročnina

Tukaj gre pravzaprav za dve različni funkcionalnosti, ki se pogosto uporabljata vzporedno. Z nakupom članstva kupec navadno pridobi dostop do vsebin na spletni strani, ki ostalim uporabnikom niso vidne oz. dostopne. Naročnina pa je funkcionalnost, ki jo prodajalec lahko doda nekemu izdelku in skrbi za to, da se npr. članstvo samodejno podaljšuje na določeno časovno obdobje (dan, teden, mesec, leto).

Nekaj primerov izdelkov članstva in naročnine:

  • spletni tečaji
  • prispevki spletnega časopisa
  • mesečni paketi za ljubitelje kave
  • članstvo v specializirani skupini

Torej lahko prodajamo vse?

Preko spleta je torej mogoče prodajati skoraj vse. Česar ni mogoče prodajati neposredno, lahko z določenimi prilagoditvami ponujamo kot individualno storitev in na tak način pridobivamo kontakte oz. sledi (leade), ki jih z ustreznimi aktivnostmi spremenimo v kupce.

Na koncu ne moremo mimo vprašanja ali je tudi smiselno prodajati vse? Izjemno občutljivi in hitro pokvarljivi izdelki zaradi praktičnih in logističnih razlogov morda niso primerno blago za prodajo preko spleta ali pa je v teh primerih potrebno razmisliti o alternativnih načinih dostave takega blaga.

Potrebujete pomoč pri načrtovanju in pripravi na prodajo na spletu? Z veseljem vam pomagamo.

Ocenite prispevek
Skupna ocena: 5

Imate vprašanje?

Prvi korak morate narediti sami, pri vseh ostalih vam bomo do cilja pomagali mi.

Preden greš

Naroči se na uporabne vsebine in nasvete. Saj veš, znanja ni nikoli preveč.

Tvojih osebnih podatkov ne bomo nikoli delili s tretjimi osebami. Poglej pravilnik o zasebnosti.