Plačilne kartice v WooCommerce spletni trgovini

Plačilne kartice v WooCommerce spletni trgovini

Plačevanje s plačilnimi karticami na spletu sicer ni nič novega, se je pa v času pandemije tak način izkazal za zelo priročnega. Zato se je pričel vse pogosteje prakticirati in uporabniki so se ga preprosto navadili.

Če v svoji WooCommerce spletni trgovini možnosti plačil s plačilnimi karticami še nimaš te vzpodbujamo, da to čim prej urediš. Več plačilnih metod namreč pomeni večje število uspešno zaključenih nakupov. Nekateri kupci na spletu plačujejo izključno po povzetju, drugi s plačilom po predračunu (nakazilo na TRR), spet tretji s plačilno kartico.

Pokazali bomo kako v WooCommerce spletno trgovino dodaš možnost plačevanja s plačilnimi karticami.

Uvod

Za implementacijo plačilne metode s plačilnimi karticami v spletno trgovino potrebuješ:

  • ponudnika spletnih plačil
  • varnostni SSL certifikat
  • rešitev za integracijo plačilne metode v spletno trgovino

Za uspešno in varno obdelavo plačilnih podatkov in finančnih transakcij je potrebno imeti primerno infrastrukturo (strojna oprema, programska oprema…), skladno z vsemi finančnimi in pravnimi regulacijami. Tukaj nastopijo ponudniki spletnih plačil.

Pri prenosu osebnih in finančnih podatkov mora biti povezava spletne trgovine z zunanjimi sistemi absolutno varna, podatki pa zaščiteni. Zato mora spletna trgovina imeti nameščen SSL certifikat. Kako pridobiš in namestiš varnostni SSL certifikat lahko prebereš v članku Brezplačen SSL certifikat za vašo spletno trgovino.

Novo plačilno metodo je potrebno nekako dodati oz. implementirati v spletno trgovino. Številni ponudniki spletnih plačil že imajo razvite rešitve za integracijo z večjimi CMS sistemi (npr. za WordPress/WooCommerce, Magento, Prestashop…) in so navadno tudi brezplačne.

1. korak: Izbira ponudnika

Ponudnik spletnih plačil (tudi payment processor ali payment gateway) je storitev, ki z ustrezno tehnološko infrastrukturo (programska in strojna oprema) omogoča dejanske denarne transakcije (plačila, vračila…) ter zagotavlja ustrezno varnost in skladnost z zakonodajo.

Storitev se najpogosteje obračunava v obliki provizij od vsake denarne transakcije (sicer pa odvisno od ponudnika storitev).

Na trgu je kar nekaj ponudnikov. Za spletne trgovine, ki jih izdelamo pri nas najpogosteje uporabljamo in priporočamo Stripe. Proces registracije je preprost, vse nastavitve povezane s svojim Stripe uporabniškim računom urejaš preko spleta, hkrati pa imajo ugodne provizije. Stripe je pripravljen za uporabo v zgolj nekaj minutah. Prav tako imajo odlično in brezplačno rešitev za preprosto integracijo v WooCommerce spletno trgovino v obliki vtičnika. Perfektno.

Sicer pa svetujemo, da izbereš ponudnika spletnih plačil, ki najbolj ustreza poslovnemu modelu in načinu poslovanja tvojega podjetja . Ob tem bodi pozoren/na, da omogoča preprosto integracijo v WooCommerce spletno trgovino, saj te v nasprotnem primeru taka integracija lahko kar nekaj stane (nakup rešitve ali razvoj integracije po meri).

Nekaj predlogov ponudnikov spletnih plačil:

2. korak: Registracija pri izbranem ponudniku

Ko izbereš ponudnika spletnih plačil se registriraj in aktiviraj svoj uporabniški račun. Način registracije in aktivacije se med ponudniki precej razlikuje.

Med tem, kot lahko npr. Stripe, PayPal ali Braintree uporabniški račun registriraš in aktiviraš preko spleta v nekaj minutah, je postopek pri nekaterih drugih ponudnikih bolj zamuden. Za Bankart moraš npr. kontaktirati svojo banko (izbrana banka mora omogočati storitev Bankart) in skleniti pogodbo.

Želiš prejemati podobne vsebine v svoj e-poštni nabiralnik?

Pošiljali ti bomo samo uporabne nasvete in vsebine. Obljubimo.

3. korak: Integracija plačilnih kartic v WooCommerce

Ko je uporabniški račun registriran in aktiviran je potrebno plačilno metodo izbranega ponudnika integrirati v spletno trgovino.

Odvisno od ponudnika so na voljo tri možnosti:

1. možnost

Ponudnik že ima razvito rešitev za integracijo v obliki vtičnika. To pomeni, da boš plačilno metodo lahko preprosto dodal/a z namestitvijo in nastavitvijo vtičnika, ki ga je ponudnik razvil za WooCommerce spletne trgovine.

Vtičnik je navadno na voljo na spletni strani ponudnika ali v uradnem WordPress repozitoriju.

Tak način integracije je najugodnejši, saj ponudniki rešitve (vtičnike) ponujajo brezplačno (Stripe, Braintree, PayPal…).

Vtičnik za integracijo Stripe plačil - WooCommerce
Vtičnik Stripe za WooCommerce

2. možnost

Ponudnik rešitve nima, vendar ta že obstaja in jo je možno kupiti. V tem primeru sam ponudnik spletnih plačil vtičnika za integracijo ne ponuja, je pa vtičnik razvilo neko drugo podjetje. Vtičniki, ki so jih razvili tretji ponudniki so pogosto plačljivi.

Ta vrsta integracije je nekoliko dražja in se navadno giblje v okvirju nekaj sto evrov.

3. možnost

Rešitev za integracijo v WooCommerce še ne obstaja, zato boste morali najeti razvijalca.

Ta možnost je najdražja in je odvisna od urne postavke razvijalca in porabljenega časa. Razvijalec se mora najprej seznaniti z dokumentacijo podnunika spletnih plačlil za razvijalce in preveriti možnosti, ki jih ponuja. Šele nato lahko prične z načrtovanjem in razvojem.

4. korak: Testiranje

V procesu integracije se rešitev implementira v testnem okolju. V koraku testiranja lahko tako preveriš uspešnost integracije, brez da bi se pri tem izvajale dejanske denarne transakcije.

Testiraj in preveri vse možne scenarije in se prepričaj, da vse pravilno deluje. V primeru napak le te odpravi in ponovno testiraj.

5. korak: Produkcija

Po uspešnem testiranju je potrebno plačilno metodo preklopiti v produkcijski način. V tem načinu se pričnejo izvajati dejanske denarne transakcije.

Smiselno je »testirati« tudi produkcijski način. Tako boš prepričan/a, da dejanska plačila in denarne transakcije zagotovo delujejo.

To lahko storiš tako, da opraviš nakup za majhen znesek (npr. 1€). Naredi izdelek v vrednosti 1€ (vidnost izdelka nastavi na zasebno/private, da ga ne bodo videli ostali obiskovalci spletne trgovine) in opravi nakup.

Če je nakup uspel in se je v uporabniškem vmesniku izbranega ponudnika plačil le to zabeležilo, potem si plačila s plačilnimi karticami uspešno dodal/a. Čestitamo!

Imaš vprašanje ali potrebuješ pomoč? Z veseljem ti pomagamo.

Picture of Primož Kostanjevec
Primož Kostanjevec
Primož je kreativec in multimedijski navdušenec z dolgoletnimi izkušnjami na področju grafike in dizajna, oblikovanja za splet ter razvoja in optimizacije spletnih strani in trgovin. Je tudi ustanovitelj in idejni oče digitalne agencije Artbeat.

Imate vprašanje?

Prvi korak morate narediti sami, pri vseh ostalih vam bomo do cilja pomagali mi.

Preden greš

Naroči se na uporabne vsebine in nasvete. Saj veš, znanja ni nikoli preveč.

Tvojih osebnih podatkov ne bomo nikoli delili s tretjimi osebami. Poglej pravilnik o zasebnosti.