Odgovor na vprašanje “Zakaj me ni na Googlu?” je večplasten. Razlogov za to je namreč več. Dobra novica pa je, da lahko številne od njih preprosto odpravimo.
- Še prej pa…
- 1. Vaše spletno mesto je čisto novo
- 2. Iskalnikom preprečujete indeksiranje vaših strani
- 3. Iskalnikom blokirate obiskovanje vaših strani
- 4. Nimate dovolj visokokakovostnih povratnih povezav (backlinks)
- 5. Vsebina na vaši strani se ne ujema z »namero iskanja« (search intent)
- 6. Težave s podvojeno vsebino
- 7. Google vas je »kaznoval«
- Za konec
V tem prispevku predstavimo sedem možnih razlogov zakaj se vaša spletna stran ali trgovina ne prikaže v Googlu in kako težave odpraviti.
Še prej pa…
Pomembno je vedeti, da ko nekaj iščete v Googlu v upanju, da boste svoje spletno mesto videli med rezultati iskanja, dejansko ne iščete svojega spletnega mesta.
Iščete stran ali podstran na svojem spletnem mestu. To je pomembna razlika!
Vaše spletno mesto namreč sestavlja ena ali več strani oz. podstrani (npr. vstopna stran, stran O nas, stran Kontakt,…). Na vsaki strani imate neko vsebino. Ta vsebina lahko predstavlja vaš izdelek, storitev, vaše podjetje ali kaj druga.
Če Google ne ve za obstoj strani, ki jo poskušate uvrstiti med rezultate iskanja ali meni, da si ne zasluži uvrstitve, je ne bo prikazal oz. jo bo uvrstil nižje.
Če želite med Googlove rezultate iskanja uvrstiti ali visoko pozicionirati katero od strani na vašem spletnem mestu, mora vsaka od teh strani zadostiti sledečim pogojem:
- Google mora vedeti, da vaše spletno mesto obstaja in lahko najde in dostopa do vseh vaših pomembnih strani.
- Vsebina na posamezni strani mora biti relevantna/povezana z iskano ključno besedo.
- Googlu ste dokazali, da je vaša stran vredna uvrstitve za vašo ciljno iskalno poizvedbo (ključno besedo) – bolj kot katerakoli druga stran z drugega spletnega mesta.
Večina razlogov, ki jih bomo pogledali v nadaljevanju, se nanaša na eno od teh treh stvari.
Začnimo s preprostimi…
1. Vaše spletno mesto je čisto novo
Google potrebuje nekaj časa, da odkrije nova spletna mesta in strani. Če ste svoje spletno mesto objavili šele danes ali včeraj, je najbolj verjeten odgovor na vprašanje “Zakaj me ni na Googlu?” ta, da ga Google še ni našel.
Če želite preveriti ali ve za vaše spletno mesto, pojdite v iskalnik Google in vtipkajte spodnji iskalni niz (mojadomena.si nadomestite z imenom vaše domene):
site:mojadomena.si
Če se prikaže vsaj en rezultat, potem Google ve za vaše spletno mesto.
Če rezultatov ni, potem zanj ne ve.
Toda tudi če ve za vaše spletno mesto, morda ne ve za stran, ki jo želite uvrstiti med rezultate iskanja. To preverite tako, da v Google vnesete spodnji iskalni niz (mojadomena.si nadomestite z imenom vaše domene, med poševnice pa vnesite spletni naslov oz. ime strani, kot jo vidite v naslovni vrstici vašega spletnega brskalnika):
site:mojadomena.si/stran-ki-jo-zelite-uvrstiti/
Prikazati bi se moral en rezultat. Če se ne, potem Google ne ve za to stran.
Narediti morate zemljevid spletnega mesta (sitemap) in ga predložiti Googlu preko orodja Google Search Console.
2. Iskalnikom preprečujete indeksiranje vaših strani
Če Googlu sporočite, naj ne prikaže določenih strani med rezultati iskanja, potem jih ne bo.
To storite z meta oznako »noindex«, ki je del kode HTML, ki izgleda takole:
<meta name="robots" content="noindex"/>
Strani s to kodo ne bodo indeksirane, tudi če ste ustvarili zemljevid spletnega mesta in ga predložili v Google Search Console.
Čeprav te kode skoraj zagotovo niste namenoma dodali na katero od svojih strani, to še ne pomeni, da je ni tam.
Na primer, WordPress jo doda vsaki strani, če pri nastavitvi spletnega mesta označite polje za preprečevanje indeksiranja strani.
Preprečevanje indeksiranja strani izdelovalci in razvijalci spletnih mest uporabljajo med razvojem spletnega mesta. Zgodi se lahko, da ga po končani izdelavi pozabijo odstraniti.
Odstranite oznako »noindex« s strani, za katere želite, da jih Google indeksira oz. izklopite preprečevanje indeksiranja strani v WordPress-u.
3. Iskalnikom blokirate obiskovanje vaših strani
Večina spletnih mest ima datoteko imenovano »robots.txt«. V njej so navodila za iskalnike, kje lahko in kje ne smejo brskati po vašem spletnem mestu.
Google ne more brskati po URL-jih, blokiranih v vaši datoteki robots.txt, zaradi česar se običajno ne prikažejo v rezultatih iskanja.
Če ste svoj zemljevid spletnega mesta (sitemap) oddali prek Google Search Console, vas bo o težavah glede tega obvestil. Pojdite na poročilo »Coverage« in poiščite napake »Submitted URL blocked by robots.txt«.
Z Google Search Console si lahko pomagate samo v primeru, če je Google že brskal po URL-jih v zemljevidu vašega spletnega mesta. Če ste zemljevid predložili šele pred kratkim, potem sporočil o morebitnih napakah najverjetneje še ne boste videli.
Da vam ni potrebno čakati na rezultate v Google Search Console, lahko to preverite tudi ročno. Odprite vaš spletni brskalnik in pojdite na spodaj naveden naslov:
mojadomena.si/robots.txt
Prikazati bi se vam moralo nekaj takega, kot je na sliki spodaj:
OPOMBA Če se vam ob obisku te strani prikaže napaka 404 (stran ne obstaja), potem datoteke robots.txt nimate. Tukaj si lahko preberete kako jo naredite.
Česar tukaj ne želite videti, je ta del kode:
Disallow: /
Ta koda brskalnike blokira in jim onemogoča brskanje po celotnem spletnem mestu.
Ukaza »Disallow« prav tako ne sme biti za vsebine, za katere želite, da jih iskalniki indeksirajo.
Spodnji ukaz bi na primer Googlu preprečil brskanje po prispevkih na našem spletnem mestu:
Disallow: /blog/
Torej, odstranite »Disallow« ukaz za vse vsebine, za katere želite, da jih iskalniki obiščejo in indeksirajo.
OPOZORILO Urejanje datoteke robots.txt je lahko zapleteno in hitro pride do napak, ki stvari še poslabšajo. Če menite, da je težava v tej datoteki, vendar ne veste kako jo odpraviti, se lahko za pomoč obrnete na nas.
4. Nimate dovolj visokokakovostnih povratnih povezav (backlinks)
Tudi če Googlu nič ne preprečuje, da bi našel in indeksiral vašo stran, mu morate še vedno »dokazati«, da si zasluži visoko uvrstitev med rezultati iskanja.
Čeprav se Googlov algoritem odloča na podlagi stotine dejavnikov, je število povratnih povezav eden od ključnih. Veliko število le teh namreč izjemno poveča možnosti vaše strani za višjo uvrstitev med rezultati iskanja in daje dokaj jasen odgovor na vprašanje “Zakaj me ni na Googlu?”.
Če imajo strani, ki so v Googlu uvrščene višje kot vaša, več povratnih povezav, je to lahko del razloga, zakaj se vaša stran ne prikaže visoko.
Če si želite ogledati število spletnih mest (referring domains), ki imajo povezave na vašo stran, lahko uporabite brezplačno orodje Backlink Checker.
OPOMBA
Google razvršča spletne strani in ne spletnih mest. Čeprav imate morda dober razlog, da želite za določeno ključno besedo višje uvrstiti domačo (vstopno) stran, je pomembno, da preverite število napotitvenih domen (referring domains) na to stran, ne na vaše spletno mesto kot celoto.
Če se ne uvrščate dovolj visoko, razmislite o vzpostavitvi več visokokakovostnih povratnih povezav.
5. Vsebina na vaši strani se ne ujema z »namero iskanja« (search intent)
Googlov cilj je, da za iskani izraz prikaže najbolj uporabne in ustrezne rezultate.
Zato je bistveno, da svojo vsebino uskladite s tem, kar uporabniki pričakujejo in želijo videti. To je znano kot »search intent«.
Recimo, da ste podjetje, ki ponuja izdelavo stavbnega pohištva (okna in vrata) in želite, da se vaša stran prikaže v Googlu za izraz »najboljša okna«.
Če vsebina na strani ne bo povezana s tem izrazom in optimizirana zanj, se vaša stran za ta iskani izraz v Googlu ne bo prikazala prav visoko.
Vsebino na vaši strani pripravite in prilagodite ključnim besedam, za katere želite, da vas Google prikaže med rezultati iskanja. Vsebina naj bo prav tako skladna s tem, kar uporabniki za iskani izraz pričakujejo.
6. Težave s podvojeno vsebino
Podvojena vsebina pomeni, ko je stran z isto ali podobno vsebino dostopna na različnih URL-jih.
Google navadno ne indeksira podvojene vsebine, ker zavzame nepotreben prostor v njihovem indeksu – podobno, kot če imate dve kopiji iste knjige na svoji knjižni polici.
Namesto tega običajno indeksira samo različico, ki ste jo nastavili kot kanonično oz. »canonical« (pristno, izvorno).
Če »canonical« ni nastavljeno bo Google poskušal identificirati najboljšo različico strani za indeksiranje.
Na žalost Googlova zmožnost prepoznavanja podvojenih strani ni popolna.
Če imate torej podvojene strani ali strani z zelo podobno vsebino določite katera je kanonična ali pa naredite ustrezne preusmeritve.
7. Google vas je »kaznoval«
To je sicer najmanj verjeten, a kljub temu možen odgovor na vprašanje “Zakaj me ni na Googlu?”.
Obstajata dve vrsti »kazni«:
- Ročna: oseba pri Googlu ročno pregleda vaše spletno mesto in ugotovi, da ni v skladu z njihovimi smernicami (Webmaster Guidelines)
- Algoritem: Googlov algoritem zniža oceno kakovosti vašega spletnega mesta ali strani zaradi težav na vašem spletnem mestu.
OPOMBA
Če smo natančni, kazni s strani algoritma v bistvu niso kazni ampak filtri.
Ročne kazni so na srečo izjemno redke. Verjetnost, da jo boste dobili je mala, razen če ste nekaj naredili drastično narobe. Google vas o teh kaznih opozori v storitvi Search Console v zavihku »Manual actions«.
Če tam ni opozorila, verjetno nimate ročne kazni.
Na žalost vam Google ne pove ali je vaše spletno mesto algoritemsko filtrirano – in to je lahko precej težko prepoznati.
Če sumite na kazen algoritma zaradi nedavnega znatnega padca organskega prometa, najprej preverite ali ta padec sovpada z znano ali domnevno posodobitvijo Googlovega algoritma.
Za to lahko uporabite orodje Panguin.
Za konec
Visoka uvrstitev v Googlu je kot igranje video igre.
Če imate tehnične težave, kot je pokvarjen kontroler, potem nikoli ne boste zmagali, ne glede na to, kako močno se trudite. Enako je z vašo spletno stranjo. Pred igranjem igre morate odpraviti tehnične težave, kot so napačne »noindex« oznake in onemogočanje iskalnikom, da brskajo po vašem spletnem mestu.
Od te točke naprej je ključno, da razumete težavnostno stopnjo, na kateri igrate, in da poznate moč svojih »nasprotnikov«. Nekatere stopnje so enostavne, ker so vaši nasprotniki šibki, druge so izredno težke, ker so močni.
Da premagate močnejše, boste morali igrati na višji težavnostni stopnji z ustvarjanjem kakovostnih povratnih povezav in dvigom »avtoritete« vašega spletnega mesta.
Če ne morete premagati nasprotnikov, ker so premočni, igrajte na nižji težavnostni stopnji. To lahko storite tako, da ciljate manj konkurenčne ključne besede.
Vredno se je potruditi in dokončati višje težavnostne stopnje, saj lahko tako korenito spremenite vaše poslovanje.
Vir: Ahrefs Blog – ahrefs.com
Imate vprašanje ali potrebujete pomoč? Z veseljem vam pomagamo.