Objava spletne strani ali spletne trgovine se morda zdi preprosto opravilo, vendar je vse prej kot to. Med izdelavo spletne strani lahko namreč nastanejo nenamerne napake. Tudi pri procesu selitve strani iz razvojnega na produkcijski strežnik se lahko pripeti, da kaj spregledamo ali pozabimo. Ljudje nismo popolni, zato delamo napake. Tudi najboljši.
Da se prepričate ali je vaša spletna stran ali trgovina v top kondiciji, vam predstavim 6 stvari, ki jih preprosto morate narediti, preden svojo spletno stran ali trgovino objavite in pokažete svetu.
1. Preverite vse povezave
Vse povezave na spletni strani morajo delovati. Pika. Nedelujoče povezave (ang. broken links) so slabe za SEO. Izjemno slabe. Prav tako nedelujoče povezave “tako na oko” sploh niso vidne. Dokler na tako povezavo ne klikne uporabnik je pravzaprav nemogoče vedeti, da le ta ne deluje.
K sreči je nedelujoče povezave mogoče dokaj preprosto odkriti, večino pa lahko tudi sami popravite.
Povezave sicer lahko preverite na različne načine, tokrat pa vam predstavim dva.
Check My Links
Check My Links je razširitev za Google Chrome, ki jo lahko namestite na tej povezavi.
Po namestitvi razširitve pojdite na spletno stran, na kateri želite preveriti povezave in v brskalniku Google Chrome zaženite Check My Links.
Razširitev bo na strani, na kateri se trenutno nahajate, preverila vse povezave in jih označila z ustrezno barvo, v namenskem okencu pa se bo pokazal tudi povzetek rezultatov (na sliki spodaj).
Če je število nedelujočih povezav 0 (Invalid Links), potem je vse v redu. Sicer preverite katere povezave so označene z rdečo in jih ustrezno popravite.
Dr. Links Check
Druga možnost je spletno orodje Dr. Link Check.
V polje Your Website URL vnesite povezavo do spletnega mesta in kliknite na gumb Start Check.
Orodje bo preverilo povezave na celotnem spletnem mestu (vse strani in podstrani) in pripravilo poročilo s katerim lahko preverite ali katere povezave ne delujejo in jih popravite.
Brezplačna verzija omogoča preverjanje do 1.500 povezav na spletno mesto, za več povezav pa je potrebno zakupiti katerega izmed plačljivih paketov.
2. Preverite ali ste nastavili Favicon
Favicon je ikona spletne strani. Navadno zanjo uporabimo poenostavljen logotip ali simbol podjetja ali blagovne znamke.
Ali ima vaša spletna stran nastavljen Favicon najlažje preverite tako, da v spletnem brskalniku odprete spletno stran in v zavihku preverite če je željena ikona prikazana ali je namesto nje prikazana neka generična ikona.
Čeprav ikona spletne strani nima neposrednega vpliva na SEO, pa lahko ima vpliv na odločitve uporabnikov, ko se med rezultati iskanja odločajo na katerega bodo kliknili.
Ikona je v iskalniku Google namreč prikazana zraven povezave na strani rezultatov iskanja.
Pošiljali ti bomo samo uporabne nasvete in vsebine. Obljubimo.
3. Samo en H1 naslov na vsaki strani
Prepričaj se, da imaš na vsaki strani spletnega mesta samo en (1) naslov z oznako H1.
Struktura vsebine vsake strani mora biti skladna s SEO smernicami iz nje pa mora biti jasno razvidna hierarhija vsebine. Vsaka stran naj ima tako samo en naslov z najvišjo hierarhično oznako H1. Ta naslov namreč spletnim iskalnikom pove, kaj je tema oz. vsebine te strani. Če iskalnik na eni strani najde več H1 naslovov bo zmeden, saj iz več naslovov ne bo mogel ločiti kaj je tema strani in kateri od teh naslovov je najbolj relevanten.
Koliko H1 naslovov imate na svoji strani lahko preprosto preverite z brezplačnim spletnim orodjem H1 Checker.
V polje Website URL vnesite povezavo spletne strani in kliknite na gumb Check.
Orodje po končani analizi izpiše stanje H1 naslovov na strani.
4. Prepričajte se, da na strani ni slovničnih napak
Na strani nikakor ne želimo slovničnih napak. Vsaj ne tistih najbolj očitnih. Stran z napakami izgleda neprofesionalno in površno, kar kaže tudi vaš odnos do storitev in naročnikov.
Tega se sicer lahko lotimo na več načinov:
- preden besedilo dodamo na stran, ga damo v lektoriranje,
- pri pisanju si pomagamo z orodji, ki sproti preverjajo in iščejo napake v besedilu.
Čeprav je prva možnost načeloma dražja in zahteva več časa, je navadno tudi najbolj točna.
Alternativa temu je orodje Grammar & Spell Checker. Gre za razširitev za brskalnik Google Chrome, ki med tipkanjem preverja ali so v besedilu kake napake. Podobno kot črkovalnik v programu Word.
Orodje lahko prenesete in namestite na tej povezavi.
5. Varnostni SSL certifikat
Varnostni SSL certifikat na spletni strani ali trgovini ni več vprašanje. Čeprav za spletne strani, kjer ni funkcije spletne trgovine, ni nujno potreben, ima velik vpliv na SEO. Google namreč strani, ki SSL certifikata nimajo, uvršča nižje med rezultati iskanja.
Na drugi strani je SSL certifikat nujen za vse spletne trgovine. Brez njega namreč podatki, ki se prenašajo med kupcem in spletno trgovino niso zaščiteni in varni. To pomeni, da lahko nepridipravi prestrežejo občutljive podatke, kot so številke bančnih kartic in gesla.
Ali ima tvoja spletna stran nameščen varnostni SSL certifikat lahko zlahka preveriš v URL vrstici spletnega brskalnika. Če je zraven URL naslova narisana ključavnica, potem je SSL certifikat nameščen.
Če ključavnice ni, potem spletna stran SSL certifikata nima.
Kako namestiti brezplačen SSL certifikat in urediti prehod iz navadnega HTTP-ja na varni HTTPS si lahko preberete v spodnjih prispevkih:
6. Hitrost delovanja strani
Hitrost delovanja/nalaganja spletnega mesta je eden izmed ključnih SEO dejavnikov. To je še posebej pomembno za hitrost na mobilnih napravah, kot so telefoni in tablice. Dostop do spleta s telefoni je namreč že prehitel namizne in prenosne računalnike. Zato mora biti delovanje na teh napravah bliskovito hitro.
Pojdite na PageSpeed Insight, vnesite URL spletne strani in preverite hitrost delovanja.
Po analizi orodje pripravi poročilo z rezultati, oceno in predlogi izboljšav. Vedno težimo h kar najboljšim rezultatom. Ocena 100 je seveda idealna, a tudi 95 ni slabo. Preverite tako rezultate za namizne, kot tudi za mobilne naprave.
Rezultati na naši strani za namizne naprave so odlični, med tem ko bomo morali za hitro delovanje na mobilnih napravah narediti nekaj bolj napredne tehnične optimizacije strani.
Tehnična optimizacija je sicer precej obsežna, zahtevna in strokovna tema, a nekaj stvari lahko kljub temu uredite sami. Več o tem lahko preberete v katerem izmed teh prispevkov: