Zakaj so slike izdelkov ključne za spletno prodajo?
Ko kupec obišče spletno trgovino najprej opazi slike izdelkov. Te so pogosto edina vizualna predstavitev izdelka, zato igrajo ključno vlogo pri oblikovanju prvega vtisa in končni odločitvi za nakup.
Kakovostno pripravljene slike lahko povečajo zaupanje kupcev, poudarijo vrednost izdelka in posledično povečajo prodajo.
- Zakaj so slike izdelkov ključne za spletno prodajo?
- Kaj je slaba in kaj dobra slika izdelka?
- 1. Osnove kakovostne fotografije izdelka
- 2. Poudarjanje ključnih značilnosti izdelka
- 3. Ustvarjanje doslednega vizualnega sloga
- 4. Uporaba profesionalne opreme ali "naredi sam" pristopa?
- 5. Post-produkcija: Finiš, ki šteje
- Pripravljen/a na uspeh
Kaj je slaba in kaj dobra slika izdelka?
Slaba slika
Spodaj je primer slabe fotografije športne kape. Zaradi neustrezne osvetlitve je težko oceniti njeno pravo barvo, neurejeno ozadje pa prav tako ne pripomore k estetskemu videzu in dobri predstavitvi izdelka. Čeprav je lahko kapa potencialnemu kupcu všeč in ga morda nakup celo zanima, takšne slike vplivajo na dojemanje vrednosti in lahko potencialnega kupca odvrnejo od nakupa ter ga spodbudijo, da poišče drugo spletno mesto, ki ima profesionalen in zaupanja vreden videz.
- slaba osvetlitev
- nasičeno ozdaje, ki tekmuje za pozornost
- nejasna/zamegljena slika
- izdelek je preveč oddaljen ali preblizu
- popačena perspektiva
Dobra slika
Slike morajo čim bolje prikazati značilnosti izdelka. Še bolje, če to naredijo na način, da si lahko kupec izdelek predstavlja v svojih rokah. Kakovost vizualnih elementov vpliva na inteakcije, ki jih bo imel obiskovalec spletnega mesta. Če je to pravilno narejeno sporoča obiskovalcu, da si si vzel/a čas za profesionalno predstavitev izdelka. Poleg tega, da je tako predstavljen izdelek videti bolj privlačno, dobre slike izdelka sporočajo, da ti je mar za nakupovalno izkušnjo tvojih potencialnih kupcev.
- ne uporabljaj bliskavice, saj popači, kako je izdelek v resnici videti v živo
- namesto bliskavice uporabi studijsko osvetlitev (lightboxi, senčniki/softbox luči)
- uporabi preprosta ozadja, ki dopolnjujejo izdelek (bela ozadja so najboljša)
- za dosledno goriščno razdaljo in postavitev izdelka uporabi stojalo
- izdelek fotografiraj iz več zornih kotov
1. Osnove kakovostne fotografije izdelka
Začnimo z osnovami, ki jih moraš upoštevati pri fotografiranju izdelkov. Pomembno je, da izdelek osvetliš enakomerno in naravno, saj bo to omogočilo, da bodo barve in detajli jasno vidni. Poleg tega je pogosto najbolje uporabiti čisto in nevtralno ozadje, ki ne odvračajo pozornosti od izdelka, saj slika tako ni preveč nasičena.
Izbira prave osvetlitve
Kakovost svetlobe je daleč najpomembnejši faktor, ki vpliva na kakovost končne slike izdelkov. Ko v fotografiji govorimo o “kakovosti svetlobe” govorimo v bistvu o svetlobnih pogojih v katerih fotografiramo in o primernosti le teh glede na željen rezultat.
Za slike izdelkov (in produktno fotografijo na splošno) je najprimernejša razpršena svetloba, ki daje mehke sence. Vir take svetlobe je lahko oblačen dan (oblaki ostro in usmerjeno sončno svetlobo razpršijo) ali studijska bliskavica s softboxi. Pri slednji imaš nad pozicijo in močjo svetlobe seveda popolno kontrolo, med tem ko je pri fotografiranju z naravno svetlobo za njeno kontrolo potrebnega nekaj več truda in improvizacije.
Izdelki naj bodo čim bolj enakomerno osvetljeni, seveda pa nekaj kreativne osvetlitve in eksperimentiranje tudi ni prepovedano.
Nevtralno ozadje: Zakaj je preprosto najboljše
Čeprav je nevtralno ozadje bolj priporočilo kot pravilo, bo skoraj zagotovo ena od tistih sestavin, zaradi katere bodo slike izdelkov videti precej bolj profesionalne, kot če izdelek slikaš na nasičenem ozadju.
Pri nevtralnem ozadju se ti ni potrebno pretirano ukvarjati z globinsko ostrino, kadrom, aranžiranjem ozadja ter izbiro ustreznih barv v ozadju. Če pa želiš izdelek kljub temu slikati v svojem naravnem okolju pa pri tem dobro razmisli o kompoziciji, estetiki in barvnih načelih.
2. Poudarjanje ključnih značilnosti izdelka
Izjemno pomembno je, da slike izdelkov poudarijo njihove ključne lastnosti. Če gre za oblačila, so to lahko detajli, kot so šivi ali tekstura materiala. Če prodajaš tehnologijo, so pomembni prikazi zaslona in funkcionalnosti (stikala, priključki, posebnosti).
Kako poudariti detajle, ki prodajajo
Zraven osnovne slike izdelka je dobro s slikami prikazati tudi posebnosti in ključne detajle izdelka. S fotoaparatom se čim bolj približaj detajlu, pri tem pa vedno imaj v mislih tudi ustrezno in kakovostno osvetlitev. Element, ki ga želiš prikazati lahko izpostaviš z manjšo globinsko ostrino – tako bo fokus na najbolj ostrem delu slike.
Posamezni detajl lahko prikažeš tudi z režirano fotografijo – slika izdelka med njegovo dejansko uporabo. Če kake funkcionalnosti preprosto ni mogoče prikazati zgolj s sliko jo lahko dodatno opremiš z grafičnimi elementi. Tako bo potencialen kupec lažje razumel kaj slika predstavlja in sporoča.
Predstavitev izdelka iz različnih kotov
Ne pozabi tudi na bolj celovito vizualno predstavitev izdelka. Če je smiselno in potrebno izdelek slikaj iz različnih zornih kotov, da si ga lahko potencialen kupec dobro ogleda. S tako predstavljenim izdelkom boš že v naprej odgovoril na nekatera morebitna kupčeva vprašanja, kar ima pozitiven vpliv na uspešno zaključen nakup.
3. Ustvarjanje doslednega vizualnega sloga
Dosleden vizualni slog fotografij v spletni trgovini ustvarja prepoznavnost blagovne znamke in profesionalen videz. To vključuje uporabo enakih osvetlitvenih pogojev, ozadij in podobnih kotov za vse izdelke.
Ta doslednost je še posebej pomembna na straneh, kjer je v obliki mreže ali seznama prikazanih več izdelkov naenkrat (npr. na strani seznama izdelkov znotraj neke kategorije). Poenoten vizualen slog je tako bolj estetski, hkrati pa bistveno izboljša preglednost kataloga (seznama) izdelkov in posledično uporabniške izkušnje, kar pa, kot sedaj že vemo, bistveno vpliva na uspešno zaključen nakup.
4. Uporaba profesionalne opreme ali “naredi sam” pristopa?
Odločitev med najemom profesionalnega fotografa ali samostojnim fotografiranjem izdelkov je pogosto odvisna od proračuna in narave izdelkov. Obe poti imata svoje prednosti in slabosti.
Profesionalna fotografija: Kdaj se izplača investirati
Za dražje, premium izdelke, ki ustvarjajo veliko dodano vrednost, je najem profesionalnega fotografa, specializiranega za produktno fotografijo, absolutno smiselna. Ne le, da bodo tako narejene fotografije skoraj zgotovo boljše, kot če se fotografiranja lotiš sam/a, narejene bodo hitreje, po dogovoru pa tudi ustrezno obdelane in že pripravljene za uporabo v spletni trgovini.
“Naredi sam” fotografija: Kako ustvariti odlične slike z omejenimi sredstvi
V kolikor si šele na začetku poslovne poti in/ali ponujaš nižje cenovne izdelke je lahko smiselnost in upravičenost investicije v profesionalnega fotografa postavljena na tehtnico. Če ti budget tega ne dopušča lahko odlične slike izdelkov še zmeraj narediš sam/a.
Nekaj nasvetov, ki ti bodo pri tem pomagali:
- ne uporabljal bliskavice na fotoaparatu oz. telefonu
- uporabiš lahko naravno svetlobo – posredna svetloba ob oknu ali na prostem na oblačen dan
- izdelek naj bo enakomerno osvetljen
- uporabi nevtralno ozadje (enobarvno belo ali svetlo sivo)
- osvetlitev in zorni koti naj bodo za vse izdelke čim bolj podobni
- izdelek slikaj iz različnih zornik kotov (če je to potrebno in smiselno)
- izpostavi detajle in posebnosti
- za boljše razumevanje prikaza neke funkcionalnosti lahko sliko opremiš z grafičnimi elementi
5. Post-produkcija: Finiš, ki šteje
Obdelava fotografij po fotografiranju je zadnji korak, ki lahko bistveno vpliva na končni rezultat. Odstranjevanje nepopolnosti, izboljšanje osvetlitve in prilagoditev barv so le nekatere od tehnik, ki lahko izboljšajo videz tvojih fotografij.
Retuširanje in popravljanje
Pogosto se zgodi, da se med fotografiranjem na izdelku pojavi kakšna nepravilnost v obliki prahu, sled dotikov (prstni odtisi), nepravilnosti na ozadju oz. podlagi, itd. V kolikor ponovno fotografiranje takih izdelkov ni več mogoče lahko take nepravilnosti odpraviš z retuširanjem.
Prav tako lahko po potrebi prilagodiš svetlost fotografije, kontrast ter nasičenost barv (saturacija).
Optimizacija slik za splet
Preden boš slike izdelkov naložil in dodal na spletno stran jih ustrezno pripravi in optimiziraj za uporabo na spletu. Sodobni fotoaparati in telefoni zajemajo slike v izjemno visoki ločljivosti (npr. 6000 x 4000 px in več), tudi v RAW formatu, kar posledično pomeni zelo velike datoteke (tudi po več MB).
Za uporabo na spletu je slike izdelkov potrebno pomanjšati na ustrezno velikost/ločljivost (pogosto je 1200px po daljši stranici več kot dovolj) ter jih shraniti v primernem formatu z ustrezno kompresijo (priporočam format WebP in kompresijo med 75% in 85%).
Za poenoten vizualni izgled je slike prav tako smiselno obrezati na isto razmerje (npr 1:1, 4:3, 3:4 ali drugo).
Pripravljen/a na uspeh
S pravilno pripravljenimi fotografijami lahko bistveno izboljšaš izgled in preglednost svoje spletne trgovine ter povečaš prodajo. Ne pozabi, fotografije so prvi stik s potencialnim kupcem, zato naj bodo profesionalne, jasne in privlačne.
Če potrebuješ pomoč pri fotografiranju in pripravi slik izdelkov za tvojo spletno trgovino nas dobiš na e-poštnem naslovu info@artbeat.si.
Če se ti zdi ta prispevek uporaben te bodo morda zanimale tudi te vsebine: