Kuponi za popuste v WooCommerce spletni trgovini

Kuponi WooCommerce

Vsi imamo radi popuste. Brez dvoma. Popust načeloma pomeni nižjo ceno in ta je vedno dobrodošla.

Za trgovce so zato kuponi ali kode za popuste odlično marketinško orodje za dvig prodaje. Take kupone je v spletnih trgovinah mogoče implementirati in uporabiti na različne načine.

Če si lastnik oz. lastnica WooCommerce spletne trgovine in svojim kupcem še ne ponujaš možnosti unovčevanja kuponov in popustov potem te bo tole zagotovo zanimalo. WooCommerce namreč privzeto, brez dodatnih vtičnikov in razširitev omogoča kreiranje in unovčevanje kuponov za popuste (kuponi Woocommerce), hkrati pa omogoča dokaj fleksibilno konfiguracijo in nastavitev posameznega kupona. V tokratnem prispevku ti tako razkrijemo vse, kar moraš vedeti o kuponih v WooCommerce spletni trgovini.

Nekaj uporabnih primerov – kuponi WooCommerce

Preden si pogledamo in spoznamo vse nastavitve in možnosti konfiguracije kuponov najprej poglejmo nekaj uporabnih primerov:

  • Kupon za rojstni dan za določeno osebo – vezan na e-mail oz. določenega uporabnika
  • Kupon za brezplačno poštnino
  • Kupon za 10% popusta ob prijavi na e-novice
  • Kupon za 5% poletni popust – časovno omejen kupon
  • Kupon kot darilni bon v vrednosti 50 € – fiksna vrednost kupona

Možnosti in priložnosti za uporabo kuponov je seveda ogromno. Kako jih boš uporabil/a pa je seveda odvisno od tvojih ciljev, marketinške strategije ter kreativnosti in iznajdljivosti.

Kako delujejo kuponi WooCommerce?

Princip delovanja kuponov v spletni trgovini je dokaj preprost:

  1. v administraciji kreiramo kupon (kreirati je mogoče praktično neomejeno število kuponov), mu določimo ime oz. kodo kupona, vrednost in logiko delovanja (vrednost kupona, pogoje pod katerimi je kupon mogoče unovčiti,… več o tem v nadaljevanju prispevka);
  2. kupec, ki ima oz. pozna kodo kupona lahko ob zaključku nakupa to kodo vnese in kupon unovči;
  3. skladno z nastavitvami (logiko) kupona se znesek nakupa zmanjša za vrednost kupona.

Dovolj teorije. Poglejmo kako kuponi Woocommerce delujejo v praksi, kako jih kreiramo in kako nastavimo logiko kupona.

OPOMBA
Upraviteljem WordPress spletnih strani vedno priporočamo, da v administraciji/nadzorni plošči uporabljajo angleški jezik, zato se bomo tudi v tem vodiču posluževali angleške terminologije.

Kreiranje kupona

V WordPress nadzorni plošči v levem meniju izberemo MARKETING in nato COUPONS.

V desnem oknu se prikaže gumb za kreiranje kupona oz. seznam kuponov v kolikor si kakšen kupon že kreiral/a.

Kuponi WooCommerce - Kreiranje kupona
Če še nisi kreiral/ nobenega kupona boš videl/a zaslon z velikim gumbom “Create your first coupon”.
Kuponi WooCommerce - Seznam kuponov
Če si že kreiral/a kakšen kupon boš videl/a seznam vseh kuponov.

Kliknimo na gumb ADD COUPON. Odpre se okno z nastavitami kupona.

Najmanj, kar je potrebno nastaviti, da bo kupon deloval je, da vnesemo ime oz. kodo kupona (COUPON CODE) ter vrednost kupona (COUPON AMOUNT). Vendar se zgolj s tem ne bomo zadovoljili. WooCommerce nam pri nastavitvah kuponov omogoča precejšnjo fleksibilnost s katero lahko vsak kupon prilagodimo točno določenemu namenu in načinu uporabe.

Preden se poglobimo v detajle na hitro spoznajmo osnovno okno kupona. Le to je sorazmerno preprosto in razdeljeno na dva dela.

V zgornjem delu sta dve polji:

  • Coupon code
    • v to polje vnesemo ime kupona oz. kodo kupona
    • to je to koda, ki jo mora kupec vnesti na zaključku nakupa, da lahko kupon unovči
    • priporočam, da za kodo kupona uporabiš številke in velike črke, brez presledkov
    • primer kode: POLETJE2024
    • če nimaš ideje, kako kupon poimenovati ali pa ime kupona ni pomembno lahko s klikom na gumb GENERATE COUPON CODE generiraš naključno kodo
  • Description (optional)
    • to polje je opcijsko in vanj lahko dodamo opis kupona
    • opis kupcu ni viden in je namenjen zgolj kot informacija, ki ti bo čez čas pomagala lažje razumeti čemu je kupon namenjen
    • verjemi, po nekaj deset kreiranih kuponih in nekaj mesecih, ti bo ta opis prišel še kako prav
Imaš vprašanje ali potrebuješ pomoč?

V spodnjem delu ja tabela COUPON DATA, v kateri nastavimo celotno logiko kupona. Tabela je razdeljena na tri zavihke:

  • General – to so osnovne ali splošne nastavitve kupona
  • Usage restriction – nastavitve omejitev kupona – pogoji in logika
  • Usage limits – nastavitve omejitve rabe kupona – koliko krat je kupon mogoče unovčiti
Kuponi WooCommerce - Urejanje kupona

Seznanimo se torej z nastavitvami v posameznem zavihku.

Zavihek General

Kuponi WooCommerce - General
Nastavitve in polja v zavihku General

Discount type

V polju Discount type izberemo vrsto kupona – lahko je procentualna ali fiksna (vezana na celotno košarico ali posamezen produkt v košarici).

  • Percentage discount – Vrednost kupona v procentih – npr. 10%. Popust se obračuna na vrednost celotne košarice. Če je seštevek izdelkov v košarici 60 EUR bo kupon za 10% omogočil 6 EUR popusta.
  • Fixed cart discount – Fiksna vrednost kupona – npr. 10 EUR. Popust se obračuna na vrednost celotne košarice. Če je seštevek izdelkov v košarici 60 EUR bo kupon za 10 EUR omogočil 10 EUR popusta oz. bo zmanjšal znesek za plačilo na 50 EUR.
  • Fixed product discount – Fiksna vrednost kupona – npr. 10 EUR. Popust se obračuna na vsak izdelek v košarici. Če so v košarici trije (3) izdelki bo kupon omogočil 30 EUR popusta.

Coupon amount

V polje Coupon amount vnesemo vrednost kupona brez denarne valute ali znaka za procente (%). Če smo v prejšnjem polju izbrali procentualno vrednost potem je ta vrednost procentualna, sicer pa je fiksna.

Allow free shipping

To možnost imaš na voljo samo če imaš med možnostmi dostave v WooCommerc-u nastavljeno tudi možnost Free shipping (brezplačna dostava).

Če želimo s tem kuponom omogočiti brezplačno dostavo obkljukamo to polje.

Coupon expiry date

V tem polju lahko nastavimo datum, do katerega je kupon veljaven. Pri tem je pomembno vedeti, da kupon velja zgolj DO izbranega datuma, ne pa več na izbrani datum ali pozneje.

Če želimo npr. nastaviti, da bo kupon veljal do konca avgusta 2024 moramo kot datum veljavnosti izbrati datum 1. september 2024.

Zavihek Usage restrictions

V zavihku omejitev so možnosti za omejitev uporabe kupona na določene vsote v košarici, izdelke in kupce. Poglejmo si možnosti bolj podrobno.

Kuponi WooCommerce - Usage restriction
Nastavitve in polja v zavihku Usage restriction
  • Minimum spend in Maximum spend – Tukaj lahko nastavimo minimalno in/ali maksmilano vrednost nakupa, nad oz. do katere je kupon mogoče unovčiti. Uporabimo lahko eno ali drugo ali pa obe možnosti. Opomba: WooCommerce vrednost nakupa izračuna kot vsoto cen izdelkov v košarici + davek.
  • Individual use only – To možnost obkljukaj, če ne želiš, da je kupon mogoče unovčiti hkrati z drugimi kuponi.
  • Exclude sale items – To možnost obkljukaj, če ne želiš, da je kupon mogoče unovčiti za izdelke v akciji (to so izdelki, ki imajo zraven redne cene določeno še akcijsko ceno). Opomba: Fixed cart discount kupona (fiksni popust na celotno košarico) kupec ne more unovčiti če se v njegovi košarici nahaja akcijski izdelek.
  • Products in Exclude products – Tukaj lahko izberemo za katere izdelke je kupon mogoče unovčiti oz. za katere izdelka ga ni mogoče unovčiti. Če pustimo ti polji prazni je kupon mogoče unovčiti na vse izdelke v spletni trgovini.
  • Product categories in Exclude categories – Tukaj lahko izberemo za katere kategorije izdelkov (oz. izdelke v teh kategorijah) je kupon mogoče unovčiti oz. ga ni mogoče unovčiti.
  • Allowed emails – Tukaj lahko določimo e-naslove kupcev, ki lahko unovčijo ta kupon. WooCommerce pri tem preverja e-poštni naslov, ki ga kupec ob zaključku nakupa vnese v polje e-poštni naslov za račun (billing e-mail). Za nastavitev e-poštnih naslovov lahko uporabimo tudi znak *, ki se lahko ujema z več poštnimi naslovi – če npr. vnesemo *@gmail.com potem bodo lahko kupon unovčili vsi kupci, ki bodo pri oddaji naročila uporabili Gmailov e-poštni naslov. To polje je uporabno tudi za kreiranje kuponov, ki so namenjeni točno določenemu kupcu (npr. dobropisi, darilni boni,…).

Zavihek Usage limits

V zavihku Usage limits lahko nastavimo količinske omejitve uporabe kupona – kolikor krat je kupon mogoče unovčiti.

Kuponi WooCommerce - Usage limits
Nastavitve in polja v zavihku Usage limits
  • Usage limit per coupon – Tukaj lahko nastavimo omejitev, koliko krat je kupon mogoče unovčiti, preden postane neveljaven. Če pustimo polje prazno ni omejitve, če pa vanj vnesemo npr. 5, pa bo kupon mogoče unovčiti za največ 5 nakupov, pri 6 nakupu pa kupona ne bo več mogel unovčiti saj bo neveljaven.
  • Limit usage to X items – Kupci lahko kupon uporabijo za največ X izdelkov, preden postane neveljaven. Opomba: To polje je vidno samo v primeru, če si v zavihku “General” pod “Discount type” izbral/a možnost “Fixed product discount” ali “Percentage discount”.
  • Usage limit per user – Največ koliko krat lahko kupon unovči isti kupec. Če vnesemo 1, bo vsak kupec lahko kupon unovčil samo 1x.

Ko smo uredili vse nastavitve moramo kupon še shraniti. Klikni Publish in kupon bo pripravljen za uporabo.

Kako unovčiti kupon

Kupec lahko kupon unovči v postopku nakupa na strani Košarica in/ali na strani zaključka nakupa (stran Blagajna). V polje “Vnesi kodo kupona” vnese šifro kupona in klikne na gumb Unovči kupon.

Kuponi WooCommerce - Unovčevanje kupona
Primer prikaza strani Košarica s seznamom izdelkov v košarici in poljem za unovčevanje kupona.

Kot vidimo so kuponi WooCommerce odlično orodje za povečevanje prodaje in že privzeto omogočajo fleksibilno konfiguracijo s katero je vsak kupon mogoče prilagoditi specifičnemu namenu uporabe.

Če se ti zdi ta prispevek uporaben te bodo morda zanimale tudi te vsebine:

Picture of Primož Kostanjevec
Primož Kostanjevec
Primož je kreativec in multimedijski navdušenec z dolgoletnimi izkušnjami na področju grafike in dizajna, oblikovanja za splet ter razvoja in optimizacije spletnih strani in trgovin. Je tudi ustanovitelj in idejni oče digitalne agencije Artbeat.

Imate vprašanje?

Prvi korak morate narediti sami, pri vseh ostalih vam bomo do cilja pomagali mi.

Preden greš

Naroči se na uporabne vsebine in nasvete. Saj veš, znanja ni nikoli preveč.

Tvojih osebnih podatkov ne bomo nikoli delili s tretjimi osebami. Poglej pravilnik o zasebnosti.