Vas zanima kako narediti svojo spletno trgovino?
Zavedam se, da se zdi misel na to nekoliko strašljiva. Še posebej če niste tehničen tip človeka.
Brez skrbi, niste edini in niste sami. Številnim posameznikom in podjetjem smo že pomagali pri izdelavi in zagonu spletne trgovine in pri tem pa ugotovili, da imajo nekateri med njimi željo to znanje tudi osvojiti. Zato smo se odločili, da spišemo kratek vodnik, kako narediti spletno trgovino.
Preden pa pričnemo naj izpostavim sledeče dejstvo: Izdelava osnovne spletne trgovine je sorazmerno preprosta. Kar je resnično zahtevno je prodaja!
Neredko se zgodi, da lastnik nove spletne trgovine pričakuje, da bo le-ta prodajala sama od sebe. Da bo denar pritekal v potokih brez večjega truda. A realnost je vse prej kot takšna.
Brez pravega produkta, ustrezne prodajne strategije, marketinških aktivnosti… preprosto ne bo šlo. Zato zavihajmo rokave in poglejmo kako narediti spletno trgovino.
- Kaj potrebujete za zagon spletne trgovine?
- Izbira platforme
- 1. korak: Domena, spletno gostovanje in e-pošta
- 2. korak: Namestitev in nastavitev WordPressa
- 3. korak: Namestitev in nastavitev WooCommerca
- 4. korak: Plačila, dostave in področje prodaje, davki
- 5. korak: Dodajanje izdelkov
- 6. korak: Vizualna podoba spletne trgovine – namestitev teme
- 7. korak: Testiranje in objava strani
- Zaključek – Kako narediti spletno trgovino
Kaj potrebujete za zagon spletne trgovine?
Živimo v času, ko so številni procesi in orodja izjemno poenostavili naše življenje in delo. Vsakdo, ki ima računalnik z dostopom do interneta, lahko praktično v nekaj minutah prične prodajati na spletu.
Za izdelavo spletne trgovine potrebujete:
- spletno domeno (oz. idejo imena – to bo tudi ime vaše spletne trgovine, npr. mimovrste.com)
- spletno gostovanje (tukaj bo vaša spletna trgovina)
- namizni ali prenosni računalnik
- nekaj časa, volje in pozornosti
Da, v bistvu je tako preprosto.
Če ste oseba, ki ima raje dejanja kot besede in že po naravi ne komplicirate preveč, lahko z WordPress-om svojo spletno trgovino vzpostavite v manj kot 30 minutah. Jaz imam težave z »ne komplicirate preveč«, zato za izdelavo potrebujem nekaj več časa. Ampak dejstvo je, da je izvedljivo.
Korak za korakom vam bom pokazal kako.
V tem vodniku si bomo pogledali:
- kako registrirati spletno domeno
- kako zakupiti spletno gostovanje
- kako pridobiti brezplačen SSL certifikat (ta je potreben za sprejemanje plačil)
- kako namestiti WordPress
- kako izdelati WooCommerce spletno trgovino
- kako dodati izdelke v spletno trgovino
- kako izbrati in prilagoditi temo (izgled spletne trgovine)
Zavihajmo rokave in začnimo!
Izbira platforme
Na voljo je kar nekaj platform s pomočjo katerih lahko naredite spletno trgovino (Shopify, WordPress + WooCommerce, Prestashop, Squarespace, Wix, Magento…). Med njimi sta zagotovo najbolj priljubljeni Shopify in WordPress (z WooCommercom).
V tem vodniku se bomo naučili kako narediti preprosto spletno trgovino z WordPress-om in WooCommerce-om. WordPress je CMS (content management system – sistem za upravljanje z vsebinami) za izdelavo spletnih mest. WooCommerce je dodatek za WordPress, ki spletnemu mestu doda funkcionalnosti spletne trgovine. WordPress in WooCommerce sta brezplačna.
Pošiljali ti bomo samo uporabne nasvete in vsebine. Obljubimo.
1. korak: Domena, spletno gostovanje in e-pošta
Vsako spletno mesto, za katerega želimo, da je vidno in dostopno na internetu potrebuje domeno in spletno gostovanje. Brez tega preprosto ne gre.
Če boste prodajali na območju Slovenije, potem priporočamo slovenskega ponudnika spletnega gostovanja. Na podlagi naših izkušenj toplo priporočamo Domene in gostovanja Neoserv. Imajo zmerne cene in izjemno tehnično podporo (ki jo boste kdaj pa kdaj zagotovo potrebovali).
OPOMBA
Pri nas verjamemo v popolno transparentnost. Če registrirate domeno in spletno gostovanje preko naše Neoserv partnerske povezave, bomo ob tem prejeli majhno provizijo, za vas pa to ne predstavlja dodatnega stroška. Pravzaprav bi provizijo dobili za priporočilo skoraj katerega koli drugega ponudnika, vendar se trudimo priporočiti le izdelke in storitve, ki jih tudi sami uporabljamo, imamo z njimi dobre izkušnje in verjamemo, da bodo dobro služili tudi našim bralcem.
Pričnimo z registracijo domene in najemom spletnega gostovanja.
Registracije domene in zakup spletnega gostovanja
Obiščite Neoserv spletno stran (kliknite tukaj).
V polje »Preveri domeno« vpišite ime domene, ki jo želite registrirati. Domena je naslov na katerem bo dosegljiva vaša spletna trgovina – npr. bolha.com ali mimovrste.si.
V imenu domene ne sme biti presledkov. Domeno lahko vpišete brez končnice (SI, COM, NET).
Nato kliknite na zeleni gumb PREVERI DOMENO.
Sistem bo preveril ali je ime domene še na voljo in za katere domenske končnice. Če za vaše ime ni na voljo nobene domene, lahko v iskalno polje vnesete novo ime in s klikom na PREVERI DOMENO ponovno preverite razpoložljivost.
Kliknite na gumb DODAJ V KOŠARICO zraven domene, ki jo želite registrirati, nato pa še na gumb NA NAROČILO, ki se pojavi pod seznamom domen.
Prikazalo se bo okno Naročilo in vsebina košarice – v njej bo vaša izbrana domena.
Tukaj lahko izberete čas registracije domene (minimalno 1 leto). Domene se namreč registrirajo za določeno časovno obdobje. Pred potekom tega obdobja morate domeno podaljšati. Če je ne boste bo vaša spletna trgovina in e-pošta povezana s to domeno prenehala delovati.
Sedaj kliknite na gumb NAPREJ.
Odpre se okno za izbiro spletnega gostovanja.
Ker so spletne trgovine strežniško bolj zahtevne priporočam katerega izmed TURBO paketov (T1, T2, T3, T4). Vrsto paketov izberete v zavihkih nad posameznimi paketi.
Če želite cenejši paket (česar sicer ne priporočamo, saj niso optimalna izbira za spletno trgovino), lahko izberete katerega izmed paketov GOSTOVANJE. V tem primeru priporočamo vsaj ZELENI paket.
Ko se odločite za enega izmed paketov, izberite čas zakupa in kliknite gumb DODAJ V KOŠARICO pod izbranim paketom.
Domena, ki je že v košarici bo samodejno postala nosilna domena izbranega paketa gostovanja.
Sedaj kliknite na gumb NAPREJ NA 3. KORAK.
Odpre se okno za izbiro SSL certifikata. Čeprav prinaša plačljivi SSL certifikat številne prednosti v primerjavi z brezplačnim, lahko za naše potrebe ta korak preskočite, saj bomo kasneje pridobili brezplačen SSL certifikat.
Kliknite gumb NAPREJ NA 4. KORAK.
V tem oknu se registrirate oz. prijavite, v kolikor že imate uporabniški račun pri Neoservu.
Za registracijo kliknite na gumb REGISTRACIJA.
V oknu, ki se odpre, vnesite svoje podatke, izberite ali želite račun kot fizična oseba ali kot podjetje in obkljukajte polje »Strinjam se s pogoji uporabe«. Pogoje uporabe si je pred tem seveda smiselno prebrati.
Nato kliknite gumb POTRDI NAROČILO v spodnjem desnem kotu.
Sedaj izberite način plačila in uredite plačilo naročenih storitev.
Po uspešnem plačilu boste na vaš e-poštni naslov prejeli e-pošto s podatki za dostop (uporabniško ime in geslo). Te podatke shranite na varno, saj jih boste potrebovali vedno, ko se boste želeli prijaviti v Neoserv uporabniški račun.
Odprite spletni brskalnik in pojdite na spletni naslov moj.neoserv.si ter se prijavite z vašimi dostopnimi podatki.
Po uspešni prijavi se vam odpre Neoserv uporabniški vmesnik Moj Neoserv.
Preden pričnemo z izdelavo spletne trgovine bomo uredili še dve stvari. Pridobili ter namestili bomo SSL certifikat (tega bomo potrebovali za prejemanje plačil v spletni trgovini) ter naredili e-poštni račun z našo domeno.
To bomo naredili v cPanel vmesniku.
Pridobitev in namestitev brezplačnega SSL certifikata
Temu smo v preteklosti že namenili samostojen prispevek, zato si celoten postopek pridobitve in namestitve SSL certifikata poglejte v tem prispevku.
OPOMBA
Pri tem izpustite 5. korak, saj v našem primeru ni relevanten.
Ko končate se vrnite sem in nadaljujte na naslednji korak.
Za ogled prispevka kliknite tukaj. Povezava se bo odprla v novem zavihku.
Kreiranje e-poštnega računa
V cPanel-u v zavihku EMAIL (čisto na vrhu) kliknite na ikono Email Accounts.
V novem oknu kliknite gumb + CREATE.
Vnesite poljubno ime in geslo ter kliknite na gumb + CREATE.
OPOMBA
Uporabniško ime in geslo si varno shranite, saj ju boste potrebovali, ko se boste želeli prijaviti in preveriti e-pošto.
Tako e-poštni račun je narejen. Sedaj je vse pripravljeno za pričetek izdelave spletne trgovine.
Preden nadaljujete na naslednji korak si vzemite kratek odmor. Jaz si bom skuhal kavo. Po izdaji SSL certifikata lahko namreč traja nekaj minut, preden ga strežnik dejansko zazna. Do takrat pa ne moremo nadaljevati z delom.
2. korak: Namestitev in nastavitev WordPressa
Namestitev WordPress-a
Ker smo o tem, kako namestiti WordPress v cPanel-u že pisali v enem izmed prejšnjih prispevkov, si celoten postopek poglejte v prispevku na tej povezavi.
Povezava se bo odprla v novem zavihku. Ko končate se vrnite na to stran in preprosto nadaljujte.
Nastavitev WordPress-a
Če ste sledili vsem korakom v prejšnjem prispevku in WordPress uspešno namestili, potem ste sedaj verjetno že prijavljeni v WordPress nadzorno ploščo (administracijo). Če niste se prijavite sedaj.
Jezik nadzorne plošče
Če ste pri namestitvi WordPress-a izbrali jezik slovenščina, potem je vaša nadzorna plošča sedaj v slovenskem jeziku. To je sicer odlično, vendar priporočam, da v nadzorni plošči uporabljate angleški jezik. Ko boste na neki točki po internetu iskali pomoč za WordPress boste v slovenskem jeziku našli neprimerno manj vsebine, kot v angleškem. Zato priporočam, da jezik nadzorne plošče spremenite v angleški. Tako boste lažje našli pomoč, saj boste vedeli katere angleške izraze uporabiti pri iskanju.
Spremenimo torej jezik WordPress nadzorne plošče. Če je vaša nadzorna plošča že v angleškem jeziku lahko ta del preskočite in pričnete z nastavitvami (v nadaljevanju Osnovne nastavitve)
V levem meniju pojdite na Uporabniki (Users) in nato kliknite na svoje uporabniško ime.
Pomaknite se nekoliko nižje po strani in Jezik spremenite v English (United States).
Sedaj pojdite na konec strani in kliknite gumb Posodobi profil.
WordPress nadzorna plošča je sedaj v angleškem jeziku.
Osnovne nastavitve
Tako, jezik je nastavljen, sedaj pričnimo z osnovnimi nastavitvami WordPress-a.
V levem meniju pojdite na Settings > General.
Pomaknite se nižje po strani in uredite sledeče:
- Timezone – izberite Ljubljana
- Date Format – izberite custom in vpišite j. F Y
- Time Format – izberite tretjo možnost
Vse ostalo pustite kot je in kliknite na gumb Save Changes.
To je to, sedaj lahko pričnemo z vzpostavitvijo spletne trgovine.
3. korak: Namestitev in nastavitev WooCommerca
WooCommerce je med najbolj priljubljenimi in razširjenimi brezplačnimi orodji za vzpostavitev spletnih trgovin. WooCommerce je dodatek (vtičnik) za WordPress, ki omogoča funkcionalnosti in izdelavo spletne trgovine.
WooCommerce namestitev
Najprej moramo namestiti WooCommerce.
V levem meniju pojdite na Plugins > Add New in nato v iskalno polje vpišite:
woocommerce
Ko se WooCommerce vtičnik prikaže med rezultati iskanja kliknite gumb Install Now.
Po uspešni namestitvi se prikaže gumb Activate. Kliknite nanj.
Po aktivaciji se bo zagnal čarovnik za nastavitev WooCommerce-a.
Čarovnik za WooCommerce nastavitev
Najprej morate navesti osnovne podatke za svojo spletno trgovino, kot so naslov, država in regija. Če ste prodajalec, lahko kot naslov dodate podatke o svoji maloprodajni lokaciji.
OPOMBA Pod poljem v katerem je vaš e-poštni naslov je privzeto odkljukano polje, da se prijavljate na prejemanje WooCommerce e-novic. Če novic ne želite prejemati lahko to možnost izklopite.
Nato kliknite gumb Continue, da se premaknete na naslednji korak.
Pojavilo se bo okno, ki vas poziva k sodelovanju v programu izboljšanja WooCommerce-a. Če se strinjate, bodo WooCommerce razvijalci imeli vpogled v nekatere vaše podatke (kako uporabljate WooCommerce, napake, ki jih beleži WooCommerce…). Z deljenjem teh informacij razvijalcem pomagate izboljšati WooCommerce.
V naslednjem koraku izberite področje, ki najbolje opisuje vašo dejavnost. Izbrati morate vsaj eno dejavnost.
Kliknite na gumb Continue.
Sedaj izberite vrste izdelkov, ki jih nameravate prodajati v vaši spletni trgovini. Izbrati morate vsaj eno vrsto izdelkov.
WooCommerce privzeto omogoča prodajo fizičnih izdelkov (Physical products) in digitalnih izdelkov, ki jih lahko uporabnik prenese na svoj računalnik (Downloads).
Za ostale vrste izdelkov kot so naročnine, članarine, rezervacije, itd. WooCommerce ponudi nakup dodatnih razširitev. Te razširitve lahko dodate tudi kadarkoli kasneje.
Za nadaljevanje kliknite gumb Continue.
V tem koraku izberite koliko izdelkov nameravate prodajati v spletni trgovini in ali trenutno že kje prodajate.
Checkbox polje I’m setting up a store for a client lahko ostane prazno.
OPOMBA
Ta izbira ne vpliva na nobene WooCommerce funkcionalnosti. Gre samo za način, s katerim WooCommerce razvijalci pridobivajo osnovne podatke o vaši dejavnosti za statistične namene.
Preden nadaljujete na naslednji korak v zavihku zgoraj kliknite na Free features.
Predlagam, da tukaj odstranite kljukico (Add recommended business features to my site), saj bo WooCommerce sicer namestil neke dodatne razširitve, ki jih trenutno ne bomo potrebovali.
Na koncu kliknite na gumb Continue.
V tem koraku vas WooCommerce pozove k izbiri in namestitvi teme.
Ker bomo uporabili temo, ki je ni na tem seznamu (namestili jo bomo kasneje), lahko nadaljujemo s trenutno izbrano temo. Kliknite na moder gumb Continue with my active theme.
Odlično! Uspešno ste namestili in uredili osnovne WooCommerce nastavitve.
Pošiljali ti bomo samo uporabne nasvete in vsebine. Obljubimo.
4. korak: Plačila, dostave in področje prodaje, davki
V tem koraku bomo nastavili davke in naredili pregled možnosti plačil in dostave, ki jih WooCommerce privzeto omogoča.
Področje prodaje
Začnimo s področjem prodaje.
Pojdite na WooCommerce > Settings in nato na vrhu izberite zavihek General.
Pod General options so na voljo tri nastavitve s katerimi nastavimo področje prodaje. V tem primeru bomo spletno trgovino nastavili za prodajo na področju Slovenije.
Selling location(s) – izberite Sell to specific countries in nato v polju, ki se pojavi izberite Slovenia
Ostalo pustite kot je.
Pomaknite se na dnu strani in kliknite Save changes.
Davki
Davki so ključen del vprašanja “Kako narediti spletno trgovino?” zato bomo na tej isti strani nastavili tudi obračunavanje davkov. To naredimo pri nastavitvi Enable taxes.
Če boste obračunavali davke odkljukajte to polje, v nasprotnem primeru naj bo prazno.
Ponovno se pomaknite na dnu strani in shranite nastavitve s klikom na gumb Save changes.
Če ste omogočili obračunavanje davkov se je na vrhu te strani pojavil nov zavihek Tax. Kliknite nanj.
- Prices entered with tax – izberite ali boste cene izdelkov vnašali z vključenim davkom ali brez.
- Display prices in the shop – bodo cene v trgovini prikazane z davkom ali brez
- Display prices during cart and checkout – bodo cene v košarici in na blagajni prikazane z davkom ali brez
Ostale nastavitve lahko pustite kot so ali pa jih po potrebi prilagodite.
Shranite spremembe s klikom na gumb Save changes.
Sedaj moramo nastaviti še davčne stopnje.
Tik pod zavihki kliknite na povezavo Standard rates.
Kliknite na gumb Insert row.
- Country code – vpišite SI
- Rate % – vpišite 22
- Tax name – vpišite 22% DDV oz. poljubno oznako/ime davka, ki se bo prikazovala uporabniku v spletni trgovini
- Shipping – če bo ta davčna stopnja uporabljena pri obračunavanju dostave dodajte kljukico, sicer pustite prazno
Ostalo pustite kot je in kliknite na gumb Save changes.
Postopek ponovite še za Reduced rate (znižana davčna stopnja – 9,5%) ter Zero rate (ničelna davčna stopnja) – če slednje ne boste uporabljali jo lahko pustite kot je.
Tako, davki so nastavljeni.
Dostava
Kliknite na zavihek Shipping.
Najprej moramo nastaviti območje dostave. Kliknite na Add shipping zone.
Ker bomo prodajali in dostavljali samo na področju Slovenije bomo nastavili samo eno območje.
- Zone name – vpišite Slovenija
- Zone regions – pustite prazno
Znotraj tega območja lahko dodamo enega ali več načinov dostave. WooCommerce privzeto omogoča nekaj osnovnih načinov dostave, z dodatnimi razširitvami pa lahko dodamo tudi bolj napredne možnosti (obračunavanje dostave na podlagi teže, načini dostave vezani na posamezne izdelke…).
V našem primeru bomo dodali enega izmed privzetih načinov dostave.
Kliknite na gumb Add shipping method, izberite Flat rate in ponovno kliknite gumb Add shipping method.
Za nastavitev novo dodanega načina dostave kliknite nanj – Flat rate.
- Method title – vpišite ime načina dostave, kot ga bodo videli kupci v vaši spletni trgovini (npr. Dostava na vaš naslov)
- Tax status – izberite ali se znesku dostave obračuna tudi davek – obračunal se bo tisti davek, ki ste ga odkljukali, ko ste dodajali davčne stopnje
- Cost – vnesite ceno dostave brez davka – ne glede na to, kako ste v enem izmed prejšnjih korakov izbrali način vnašanja cen (z ali brez davka), ceno dostave vedno vnesete BREZ davka
Na koncu kliknite Save changes.
Na podoben način lahko dodate še druge načine dostave. Dodatne načine dostave lahko dodate z namestitvijo namenskih vtičnikov.
Plačila
Sedaj moramo dodati možnosti plačil. WooCommerce privzeto podpira sledeče načine plačil:
- Direct bank transfer (plačilo z nakazilom na TRR)
- Check payments (plačilo s čeki)
- Cash on delivery (plačilo po povzetju)
V našem primeru bomo dodali in nastavili plačila z nakazilom na TRR.
Pojdite na WooCommerce > Settings in kliknite na zavihek Payments.
V spodnjem seznamu kliknite na Direct bank transfer.
Sedaj izpolnite sledeča polja:
- Enable/Disable – odkljukajte polje Enable bank transfer
- Title – vnesite ime plačilne metode, kot jo bodo videli obiskovalci spletne trgovine (npr. Plačilo z nakazilom na TRR)
- Description – vnesite kratek opis plačilne metode (viden je na strani zaključka nakupa)
- Instructions – vnesite navodila za plačilo (vidna so po oddanem naročilu in v e-pošti, ki jo kupec po oddaji naročila prejme na njegov e-poštni naslov)
- Account details – vnesite podatke vašega bančnega računa (vidni so po oddanem naročilu in v e-pošti, ki jo kupec po oddaji naročila prejme na njegov e-poštni naslov) – izpolnite Account Name, Bank Name in IBAN, ostala polja lahko pustite prazna
Na koncu kliknite gumb Save changes.
Na podoben način lahko dodate in nastavite še druge načine plačil.
OPOMBA
Dodatne in bolj napredne načine plačil lahko dodate z namestitvijo namenskih vtičnikov. Priporočamo integracijo Stripe (plačilo s kreditnimi karticami) in PayPal plačil.
Ker ima vsak ponudnik spletnih plačil in vsak način plačila specifične nastavitve je nemogoče predelati vse. Za nastavitve dodatnih načinov plačil se obrnite na razvijalca vtičnika oz. ponudnika plačil.
5. korak: Dodajanje izdelkov
Nadaljujmo z dodajanjem prvega izdelka.
Pojdite na Products > Add new.
V prvo polje vnesite ime izdelka, v drugo (večje polje) pa opis.
V desnem stolpcu boste videli polje Product categories (kategorije izdelkov). Kliknite + Add new category, da ustvarite kategorijo za ta izdelek.
Vnesite ime kategorije in kliknite na gumb Add new category.
Kategorije vam in obiskovalcem spletne trgovine omogočajo enostavno razvrščanje in brskanje po izdelkih.
Na levi strani, pod opisom izdelka, je veliko polje Product data. Tukaj nastavljate vse lastnosti in atribute izdelka (cena, davek, dostava…).
V polje Regular price (€) vnesite ceno izdelka.
Če ste pri nastavitvah WooCommerce-a omogočili obračunavanje davkov, imate na voljo tudi polji Tax status (ali je izdelek obdavčen ali ne) ter Tax class (davčna stopnja izdelka).
Ostalo lahko zaenkrat pustimo kot je.
Pod poljem Product data je polje Product short description. Tukaj lahko vnesete kratek opis izdelka (priporočam dva ali tri kratke stavke).
Za konec moramo izdelku dodati vsaj eno sliko.
V desnem stolpcu poiščite polje Product image ter kliknite na povezavo Set product image.
Sliko iz svojega računalnika povlecite v polje brskalnika, počakajte da se slika naloži in nato kliknite gumb Set product image.
Ko končate z vnašanjem informacij in urejanjem izdelka, kliknite gumb Publish na vrhu desnega stolpca.
Vnesli smo prvi izdelek. Za dodajanje novih izdelkov ponovite postopek.
6. korak: Vizualna podoba spletne trgovine – namestitev teme
Tema določa, kako vaše spletno mesto izgleda, ko ga uporabniki obiščejo. V primeru uporabe WooCommerce-a tema določa tudi, kako so na spletnem mestu prikazani izdelki.
Na voljo je na tisoče plačljivih in brezplačnih tem za WordPress. Vendar pa vse teme niso zasnovane za uporabi v WooCommerce spletni trgovini.
Mi bomo uporabili brezplačno temo Astra, ki ponuja nekaj že v naprej pripravljenih grafičnih predlog za WooCommerce spletno trgovino.
Pojdite na Plugins > Add new in v iskalno polje na desni strani vpišite:
starter templates
Ko se vtičnik »Starter Templates — Elementor, WordPress & Beaver Builder Templates » pojavi med rezultati iskanja kliknite na gumb Install in po namestitvi vtičnik aktivirajte.
Sedaj pojdite na Appearance > Starter templates. Zagnal se bo čarovnik za namestitev teme.
Kliknite na gumb Build Your Website Now.
Izberite Elementor page builder. Page builder je orodje (vtičnik), ki omogoča preprosto izdelavo in oblikovanje vsebinskih strani in podstrani.
V naslednjem koraku v iskalno polje vpišite:
store
Na seznamu predlog spodaj bodo sedaj prikazane tiste, ki so primerne za spletno trgovino. Izberite predlogo in kliknite nanjo.
OPOMBA
Predloge z oznako PREMIUM so plačljive, tiste brez pa so brezplačne.
V naslednjem koraku naložite vaš logotip. Če logotipa v tem trenutku še nimate, lahko ta korak preskočite in logotip dodatne kasneje – v tem primeru kliknite na gumb Skip & Continue.
V tem koraku lahko izberete barve in tipografijo. Nato kliknite na gumb Continue.
V naslednjem koraku lahko pustite vse kot in kliknete na gumb Submit & Build My Website.
Pričel se bo postopek namestitve teme, grafične predloge in vseh potrebnih vtičnikov.
Po uspešni namestitvi se pojavi sporočilo, da je vaše spletno mesto pripravljeno. Sedaj lahko končno pogledamo kako izgleda naša nova spletna trgovina.
Kliknite na povezavo View Your Website in v novem zavihku se bo prikazala vstopna stran.
Pobrskajte po strani in preverite ali vse deluje kot mora.
Videli boste, da je predloga uvozila tudi nekaj izdelkov. Ker jih ne potrebujemo jih lahko izbrišemo.
Pojdite v WordPress nadzorno ploščo. To storite tako, da zgoraj levo kliknite na ime vašega spletnega mesta.
V levem meniju kliknite na Products > All products ter nato odkljukajte vse izdelke, ki jih želite izbrisati.
Iz spustnega menija nad seznamom izdelkov izberite Move to Trash in kliknite gumb Apply.
Tako izdelki so izbrisani. Sedaj morate na vseh straneh obstoječo vsebino (besedila in slike) zamenjati s svojo, ter preimenovati imena strani.
Pojdite na Pages > All pages.
Kot vidite so nekatere strani (Cart, Checkout, My account, Shop) podvojene. Vzrok za to je ta, da je te strani najprej kreiral vtičnik WooCommerce, ob namestiti teme in uvozu predloge pa jih je še enkrat kreirala tema. V tem primeru lahko podvojene strani brez skrbi izbrišemo.
Tiste strani, ki imajo zraven imena strani še dodaten napis so načeloma v uporabi, zato teh ne smemo brisati. Odkljukajte strani Cart, Checkout, My account in Shop. Prav tako lahko izbrišemo stran Sample page (to je testna stran, ki se samodejno kreira ob namestitvi WordPress-a). Pri tem pazite, da so to strani, ki zraven imena nimajo kakega drugega napisa.
V spustnem meniju nad seznamom strani izberite Move to trash in kliknite gumb Apply.
Ker bomo prodajali na področju Slovenije, moramo strani še preimenovati v slovenski jezik.
Z miško se pomaknite na ime strani (ne kliknite) – pod imenom se pojavi nekaj možnosti. Kliknite na Quick Edit.
V polju Title obstoječe ime strani zamenjajte s slovenskim imenom.
Tekst v polju Slug izbrišite, saj se bo samodejno ponovno kreiral iz naslova (Title).
Nato kliknite na gumb Update.
Postopek ponovite še za ostale strani.
OPOZORILO
Spreminjanje vsebine polja SLUG na produkcijski strani močno odsvetujem. Vsebino polja SLUG spreminjajte preudarno, ko je to smiselno in ko točno veste kaj počnete. Po potrebi uredite preusmeritve (301 redirect).
Za konec morate urediti še vsebino strani. Ob uvozu izbrane predloge je bila uvožena tudi oblika in vsebina strani. Ker je le ta v angleškem jeziku in ker po vsej verjetnosti tekst in izbrane slike ne ustrezajo vaši ponudbi jih je potrebno zamenjati.
Strani, ki so narejene s page builderjem Elementor je preprosto urejati. Z miško se pomaknite na ime strani in kliknite na možnost Edit with Elementor.
Stran se bo odprla v urejevalniku Elementor. Kliknite na poljubno vsebino in zamenjajte tekst in slike. Urejevalnik je dokaj preprost in deluje podobno kot urejevalniki besedil. Ko končate z delom kliknite zeleni gumb UPDATE spodaj levo.
Da se vrnete v WordPress nadzorno ploščo kliknite hamburger ikono zgoraj levo in nato EXIT TO DASHBOARD.
Postopek ponovite še za ostale strani.
7. korak: Testiranje in objava strani
Na koncu stran temeljito preglejte in testirajte. Prav tako testirajte celoten nakupni proces, registracijo uporabnikov, dostavnost e-pošte (obvestila kupcem in administratorjem ob oddaji/prejemu naročila)…
Pošiljali ti bomo samo uporabne nasvete in vsebine. Obljubimo.
Zaključek – Kako narediti spletno trgovino
Čestitam! Vaše vprašanje »Kako narediti spletno trgovino« je dobilo odgovor. Izdelali ste svojo spletno trgovino s katero lahko pričnete prodajati na spletu.
OPOMBA
Pred pričetkom prodaje pridobite ustrezna pravna mnenja in nasvete o skladnosti vaše spletne trgovine z zakonodajo (davki, vrste izdelkov, splošni pogoji...).
Če boste vaši spletni trgovini v prihodnje želeli dodati več funkcij (na primer obrazec za podporo strankam, dodatne možnosti plačil, integracijo s Facebook trgovino…) lahko to storite z uporabo vtičnikov.
Tako WooCommerce kot WordPress omogočata z namestitvijo vtičnikov preprosto dodajanje novih funkcij.
Vtičniki so kot aplikacije za vaše WordPress spletno mesto in teh je samo v uradnem WordPress.org repozitoriju na voljo preko 59.000.
Imate vprašanje ali potrebujete pomoč? Z veseljem vam pomagamo.
Če se vam zdi ta prispevek uporaben vas bodo morda zanimale tudi te vsebine: